måndag 10 oktober 2011

Mötley Crue rockar loss och Jamie hänger med!

Att Jamie gillar musik verkar vara sant än så länge i alla fall!
Det är så himla roligt att se hur han reagerar på sånt som Linus och jag har lyssnat på under graviditeten. Linus är ju som sagt var väldigt "bred" i sin musik smak precis som jag. Men han har lärt mig att verkligen digga till Mötley Crue. Riktigt bra hårdrock med snygga melodier och häftiga gitarr riff. Sen gillar vi båda Jazz också. Ja gammal hederlig standard jazz som Frank Sinatra, Rat Pack, Buble´, Nathalie Cole och massor av andra artister. Rock och Pop ljuder högt i köket när vi pysslar här hemma också.  Vi lyssnar väl till allt utom riktigt hård rock som death metal och sånt. Linus är väl inte så jätte insatt i dansband heller förutom Drifters, Scotts och Lasse Stefanz så klart. Lyssnar inte på det hemma men är ju goa vänner med Scotts och vi har en viss stor kärlek till Lasse Stefanz också.
Nåväl, vi lyssnar på mycket musik av olika genrer i hemmet i alla fall. 
Så våran lilla Jamie blir matad med toner dagligen på något sätt.
Ibland sjunger mamma lite barnvisor när han är ledsen och nästa dag så spanar han in musik dvd med farsan. Men är det hårdrock dom kollar in brukar jag hålla för ögonen på Jamie under vissa sekvenser där det kommer in lite för sexiga varelser i skinnkläder på scenen och dansar. Det får allt vänta ett litet tag till trots att det hör till den genren när det är show och konsert. HIHIHI... mamma är kinkig! Än så länge förstår han ju inte men det är bara själva principen. Sen att pappa Linus tittar lite extra det är ju en annan femma! :)
Här är det röj när Mötley Crue spelar Same Old Situation!!!!!
Han har redan vid födseln använt sig av "Rock tecknet"!
Yeh, Jag är en tuffing ibland och rockar loss i mina musik T-shirts. Visst är jag cool :)

2 kommentarer:

  1. Sååå söt han e´....

    SvaraRadera
  2. Tänk att tiden bara springer i väg med Jamie lika så som med min dotters lilla killkusin Melker.
    Härligt och höra att det går bra med Jamie och att han gillar musik också förstås.
    Min dotter Anna lyssnade på massor av musik i magen så därför gillar hon musik i dag också då hon snart är 3-år.
    I går när jag kom hem från jobbet ville hon dansa framför tvn då det var lite tvreklam med musik.
    Alltid kul och läsa din blogg Erica,din familj är så goo så hoppas att du orkar blogga i framtiden också vännen. Trevlig tisdag. kram Patricia

    SvaraRadera