tisdag 2 augusti 2011

Underbar sommar turné!

Vilken vacker sommarhimmel en natt efter vägen...........




Jamie myser med "Turbo"
Nu har jag och familjen varit ute med Drifters på turné i två månader. Tänk att det gått så bra allting, med Jamie, husbilen, sången, orken och att få göra come back så snabbt. Det har varit helt fantastiskt att få uppleva detta och sommarens spelningar tillsammans med familjen. Nu är vi hemma på semester i två veckor. När vi är tillbaka på turné så är det sommarfinal spelningarna. Sen kan man säga att höst programmet slår igång.
Nu ska vi ladda och njuta av hemmet för att orka ut på vägarna igen. Jag ruskar på mitt huvud och ler med förvåning för mig själv över hur bra sommarens danser har varit. Jag är så lyckligt lottad jag, som får jobba i världens bästa band Drifters och leva med världens bästa familj.
Vilka underbara kvällar vi upplevt på ute dansbanorna, vilka underbara dansare och människor vi mött, vilka underbara arrangörer som driver sina ställen med omsorg och kärlek, ja dom flesta i alla fall!!! Vilka underbara stunder tillsammans med dem man älskar som mest jag haft, och vilka underbara musiker som jag får sjunga med trots att jag är nybliven mamma.
Jamie har hunnit resa runt hela Sveriges avlånga land och även hälsat på i Norge när vi spelade i Sel. Det innan han ens är fyra månader! Nu är det hög tid att inhandla Jamies karta som vi ska sätta nålar i på det ställen som han besökt.
Bussen är så himla fin. Här utanför parken i Åmotfors.
När vi spelade uppe i Jämtland och stannade till för ett matstopp, så träffade jag Robert med sin son.
Robert Falk och jag jobbade tillsammans i Stockholm på Cirkus i musikalen "I Hetaste Laget". Sedan även som Showartister på Wallmans Salonger i Stockholm. Där jobbade hans fru Lena Ljung Falk oxå. Det var riktigt kul att få prata en stund. Synd att inte Lena var med. Men det kanske blir fler gånger. 

Den här bilden är tagen i Norge, när vi var på väg från Sel till Värmland.

Här ligger Jamie och sover så skönt i sin vagn. Skugga hittade vi mellan Drifters bussarna! Vi var parkerade  Dansfesten i Härnösand

Mamma och Jamie poserar framför NordenDäcks husbil som vi åker i på sommarturnén. Kolla in solbrillorna........

Jamie hälsar på Abbe som är arrangör på Forsmonöjet. Abbe gav Jamie en jätte rolig present som även var från hela publiken. En ratt med växelspak, tut och massor av roliga ljud. Väl använd redan....

VI träffade Thomas Deutgen när vi var på Lyktan och spelade. 

Här sover Far och Son så gott "uppe på loftet" i husbilen.
Detta är bara ett axplock av bilder från juni och juli månad. Men måste klart erkänna att vi varit otroligt lata på att knäppa lite minnen till Jamie On Tour!
Tanken var ju att vi skulle ta massor av kort på ALLA ställen Jamie varit med till, och klistra in i hans Baby bok eller första bok som man säger! 
Därför efterlyser jag här och nu bilder som kanske ni har tagit där ni träffade Jamie. Har skapat en mail adress åt Jamie så ni kan sända honom små minnen om ni har lust. Det vore jätte kul. Hoppas ni ställer upp........
Kramiz :)

jamie1@LIVE.SE
Kom ihåg att skriva en liten rad om vem bilden kommer ifrån och vart den är tagen!



Tim och Jamie Rockar Fett.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar