måndag 15 augusti 2011

Goa Grabbar!

Det är makalöst vilken fin familj jag har här hemma. Att jag får vara tillsammans med dessa goa grabbar. Linus och Jamie betyder allt och mer därtill för mig. Det är lyx i min tillvaro att få leva och uppleva livets underbara dagar just med er.
Jamie som har en sådan härlig personlighet som jag hoppas att han får behålla och utveckla genom åren. Du ger alltid ett leende eller ett gott skratt trots att du kanske är ledsen eller trött. Du ser till att visa din fina sida även om du har ont i magen. Ja, du är för härlig.
Tänk så många oförglömliga stunder du gav våra respektive föräldrar, din farmor, farfar, mormor och morfar när dom var här förra veckan. Underbart för alla, men så himla speciellt för min mor som är sjuk.
Du ger alla så mycket glädje och det smittar av sig. Det är ju precis så livet ska vara.
Att ge och ta av varandras fina sidor. Använda varandras energi för att orka med sitt eget.
Tänk att du Jamie, som är så liten kan sprida så mycket gott runt omkring dig redan. Det är väl det som är meningen så klart. Det är liksom inbyggt från början när fröet gror och växer, så medlar det glädje och ljus i vardagen.
Jag vill av hela mitt hjärta att du ska få ett fint liv, en fin framtid. Där du får må bra och framför allt ha roligt. Jag skyddar dig så gott jag kan och ska se till att göra allt jag förmår för dig.
Vad tiden har gått fort! 
Du är ju redan 4 månader och springer runt i gå stolen, så mamma inte hinner med.
Kan inte låta bli att skratta när jag skriver. Det måste se roligt ut när jag skenar efter med kameran i högsta hugg och filmar och tar kort stup i ett.
Ska liksom dokumentera allt. Speciellt första gången du gör något nytt, som tex gungar, sitter i stol, badar .....!!!!
Jag är där med kameran hela tiden. Men jag får för mig att du tackar mig för det den dag när du själv är stor och skaffat familj. Då kan du visa dina barn hur du var som liten.
Igår filmade jag när du åt banan gröt för första gången. Det gillade du skarpt. Såg så mumsigt ut.
När vi nu börjat ge dig smak portioner och får se dina söta miner och grimaser så skrattar vi och du smackar vidare!
Vilken krydda det är i tillvaron att få uppleva det tillsammans alla tre. Du, jag och pappa!
Allt som är nytt för dig gör vi alltid tillsammans när det är dax. Jag tycker det är viktigt att hela familjen får vara delaktig vid sådana tillfällen. I alla fall viktigt för mig att Linus får vara med, så inte jag gör allt med dig när han jobbar. Nej, det skulle aldrig falla mig in.
Jamie, du är vårt underverk, vårt mirakel och du är absolut det finaste som finns.
Jag älskar att få lära känna dig och jag är så stolt över att få vara din mor. Å´jag är lika stolt över att få vara Linus livskamrat. Att vi, med all vår kärlek till varandra skapade dig.
Tänk att du är en liten del av mig och en liten del av pappa, som blandas samman och det blir DU.
Just nu så är du en direkt kopia av pappa förutom den söta lilla gropen i hakan. Den kommer från mig..hihi :)
Men sen får man ju tänka att du är endel av oss båda på insidan. Eller hur?
Det är så fantastiskt häftigt att se hur du förändras och växer för varje dag. Till en liten människa som lär sig något nytt hela tiden.
Du ger oss så mycket kärlek Jamie, och jag hoppas du känner och förstår hur högt vi älskar dig. 
Love U


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar