måndag 29 augusti 2011

En Ängel!

Jamie är en Ängel av dess like....
Jag kan inte sluta titta på hans söta jag och hans tindrande ögon.
Kärleken är enorm och jag är så lycklig i hans närvaro.
Jag får ibland så dåligt samvete när han måste med mig och jobba. Som vi har farit hela förra veckan och denna blir likadan.
I måndags och tisdags var vi till Henrik Sethsson i Mariestad och lade sång till nya plattan. På onsdagen åkte vi till Skövde och sände radio programmet "Ericas Dansparty". Torsdagskvällen tillbringade vi i Mariestad för att fortsätta med albumet i studion. Ja, sen var det turné för hela slanten i helgen. Det var jätte trevligt att spela i mysiga rotundan i Bergvik och sen naturligtvis blev det riktigt kul i Täffteå också. Nu fick Jamie träffa Signar och se hur det var uppe i Umeå. Där spelade vi in Radio och fick skoja med Olof som var radiotekniker och ljudingenjör.
Det var superkul att det var just Olof, eftersom vi spelat ihop i Söderhamns Blåset och Kåren när jag jobbade där som musiklärare på Kulturskolan.
Kom hem i går eftermiddag och laddade lite inför denna veckas flackande.....

I dag började vi förmiddagen med att träffa härliga och efterlängtade barnmorskan Anna-Clara på BVC.
Det var dax för fem månaders vaccinationen och kontroll.
Jamie är ju så go´ så det räcker långt och länge. Först vägde vi honom och kollade längden. Han har blivit en stor kille nu.
8415g och 67,5 cm lång. Det ni! Det är pappas och mammas kille det :) Sen gjorde vi oss klara för sprutorna. En i varje ben, plåster och sen tröstade jag när han blev ledsen. Tog upp honom i famnen och då direkt byttes gråten ut till ett stort leende. Jag säger ju att han är helt otrolig vår kille. En ängel som alltid "bjussar" på ett litet skratt trots att det nyss var otäckt och gjorde ont.
Jag älskar honom så otroligt mycket och ibland undrar jag inte om jag nästan älskar sönder honom. Så mycket ÄLSKAR jag Jamie. Men samtidigt tror jag knappast att det går att få för mycket kärlek. Annars måste jag dra ner på att visa min värme till honom så han inte går sönder!!!!
När vi kom hem ringde vi till mamma/mormor som laddar inför cellgiftsbehandlingen som börjar i morgon igen. Hon mådde ändå rätt ok efter att ha haft ont i magen hela förra veckan. Men det släppte igår och det var ju bra eftersom hon ska orka med i morgon. Nu håller vi tummarna för henne allt vi kan här hemma så det tar ordentligt och dödar all cancer som hon har. Nu ska skiten bort en gång för alla. Det har jag bestämt och så måste det bli. 
Men hon var vid gott mod och det kändes bra.

Stellan och Caroline var förbi och bytte bil med mig. Dom tog Saaben för att hjälpa mig att laga framljusen som behagade att lägga av båda två. Linus jobbar hårt och kommer inte hem förrän sent i kväll och då är Stellan så snäll att han tar tag i Saaben fast han har säkert 1000 saker hemma själv att ordna. Men sådan är han. Världens snällaste och ordentligaste människa.
Tack Stellan, jag är skyldig dig en massa tjänster.
I eftermiddag hämtar jag Caroline och kanske Alexandra också följer med till studion i Mariestad. Alexander är en hel mysig tjej som är "döpolare" alltså bästa vän med Caroline som ni vet är Stellans dotter. Hon har varit barn piga åt Jamie hela veckan när jag jobbat i studion.
Vad skulle jag göra utan alla dessa fina människor runt omkring mig!

Så nu ska jag plugga in de två sista låtarna som ska spelas in till nya Drifters albumet, som kommer att släppas den 26 oktober. Det ska bli så kul med nya skivan. Hoppas att ni gillar den. Jag älskar att jobba i studio och skulle kunna spela in varje dag livet ut om man fick.....
I morgon är det åter träff med föräldrar gruppen, onsdag åker vi till Sveriges Radio i Skövde igen och spelar in Ericas Dansparty med världens bästa Fredrik Johansson som är tekniker. Han har sådan tålamod mid mig så han är värld världens största tårta eller något annat gott. Sen på torsdag åker vi ut på turné igen.
Det värsta är att det är absolut sista gången vi rullar efter vägarna i "VRÅLÅKET"! Hjälp!
Det är nu det sker....... den hemska skilsmässan som jag bävat för sedan första dagen vi åkte i husbilen.
NordenDäck har ju varit otroliga som sponsrat oss hela sommarturnén med husbilen. Men nu är det slut på det. Det har varit otroligt härligt och praktiskt mycket bra att åka i denna buss land och rike.
Jamie har haft det bra och vi kommer aldrig att glömma den här sommaren tillsammans med NordenDäck´s fina husbil, Drifters, publiken och alla arrangörer och deras ställen vi spelat hos.
Det har varit den finaste och skojigaste sommaren i hela mitt LIV. 
Så nu letar vi febrilt på Blocket efter en liten husbil som vi kan ha i fortsättningen. Till en början får vi åka med i Drifters bussen så klart, och killarna säger att det är inga problem att åka med sen heller. Men för deras och Jamies skull så tror jag bästa lösningen är att köpa en husbil att åka i ett tag till. Jamie sover ju hela natten i och för sig men nu kommer det snart tänder och han kanske blir "gnällig" och får ont.
Du vet, då blir mamma nervös och tycker att vi är besvärliga om jag inte kan trösta och få honom lugn. Det blir nog inte så lugnt för killarna att resa så. Men det kommer att lösa sig det vet jag.
Bara Jamie mår bra så är jag nöjd!
Han är ju hela tiden så fin mot oss, en makalös liten rolig kille som är den där ängeln som himlen måste sakna! 
Jamie får vara med i studion. Här med vår producent Henrik Sethsson.

Alexandra är med och hjälper till med Jamie!

Caroline och Jamie myser tillsammans.....

Så här fin var jag när jag följde med mamma till Sveriges Radio i Skövde!

Nu ska vi lämna tillbaka vår kära husbil vi fått låna över sommaren. Vi kommer att sakna vårt rullande hem!!!!

3 kommentarer:

  1. Erika, vi vill bara säga Tack för en jättetrevlig danskväll i Bergvik. Kul att få träffa både Linus och Jamie. Vi önskar er allt gott och ser fram emot att ni kommer till Hedemora i december. Hoppas ni hittar en annan husbil som ni blir nöjda med.Kramar Birgitta och Bertil från Borlänge

    SvaraRadera
  2. Grattis till lillkillen! Följde dig på "dansbandsbrudar" & tycker att du verkar vara så go & genuin. Sen hittade jag hit & fick se att du fått en liten ;)
    Styrkekramar till dig & din mamma även!
    Kram !!

    SvaraRadera
  3. Vad söt han är ge honom en Bamse kram från mej du ska oxå ha en Bamse kram.Bettan

    SvaraRadera