tisdag 17 juli 2012

Det snickras för fullt på torpet!

Mellan alla regnskurar så hinner Linus snickra lite och fixa till en efterlängtad altan hemma på torpet.
Det blir så himla bra och jag är så stolt över att jag har en sådan händig karl. En riktig karl. Äntligen!!!!!
Tänka att lilla jag, lilla fröken jag, skulle ha en sådan tur till slut. Få en sådan fin kille som har precis allt. 
Är rolig, trevlig, jäkligt snygg, värsta kocken, händig... ja helt enkelt en toppen kille. 

Han fixar och donar här hemma samtidigt som han är en super farsa till Jamie så klart.
Det nya projektet är en redig altan på 110 kvm. Det ni.....
Våran vän Jimmy har varit här och hjälpt till endel också och det är mycket värt. 
Men sommar vädret har ju inte varit det bästa direkt. 
Så därför tar det ju lite tid, och även för att jag är borta mycket och då har Linus Jamie att sköta. 
Men lite pö om pö , och då och då blir ändå klart till slut. 

Just nu sitter jag faktiskt på den färdiga sidan i lite sol och skriver dessa rader. 
Underbart. 
Lillen sover och jag borde egentligen ta tag i städning där inne i stugan. Men samtidigt var det så längesen jag hann blogga. Så det fick faktiskt bli en kopp kaffe och lite dator först så ni inte blir allt för besvikna på mig när jag inte rår om er på länge!

Här kommer första lasset med brädor till bygget.......



Lika mycket kommer sen.....

Här är Jimmy hemma och snickrar.....
Tack fru Frida att vi fått låna din man ibland!

Ni är ju så viktiga för mig så ibland får jag "banne mig" ta mig i kragen och tänka lite mer på er än på dammråttorna där inne.   
Linus har laddat "skruvdragarn" ....

Lite stökigt nu, men ska bli kul att handla fina ute möbler sen och styla bygget!

Nu snickrar Linus på andra sidan....
Altanen blir i vinkel som huset. Snyggt!
När allt är klart med staket och så, kommer jag att visa hur slut resultatet blir.
I vilket fall så kommer det att bli riktigt skönt att ha någonstans att sitta framöver istället för på gräsmattan. Visst, det är också mysigt och vi har massor av plats och gräsmatta att använda när man känner för det med. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar