torsdag 24 januari 2013

Kvalitets tid och sann kärlek!

Jamie och jag har haft två hela mysdagar för oss själva!
Det är underbart att få vara nära , busa , kela och få sådan kvalitets tid med varandra.
Jag jobbar ju bara på skolan när Jamie är på dagis , sen har vi lediga dagar tillsammans också såklart.
Det är enormt värdefullt innan jag åker ut med Drifters på turné.

Att ha tid för varandra är en otroligt viktig ingrediens i varje relation, inte bara relationen mellan föräldrarna utan även förälder och barn. 

Vi har ju mycket sån tid men jag är ju även borta under turné dagarna. Det gör att dessa fantastiska dagar blir så betydelsefulla och viktiga för mig och Jamie!
Kärleken till Jamie blommar mer och mer för varje dag trots att jag trodde att jag älskar honom så mycket som det går. Men trots det så växer min kärlek för varje dag.
Ett band som aldrig kan klippas av. Ett band för livet.
Kärleken mellan förälder och barn är ett av de starkaste band som finns i naturen.
Romanser kommer och går, men när du knyter an till ditt barn så kommer det förmodligen att vara livet ut.
Tänk vilken lycka, att få uppleva den allra största kärleken, så stark att jag inte trodde att den kunde finnas... Kärleken till ett barn. Kärleken till Jamie, till min familj!

Kolla in detta klipp som jag hittade på youtube. Det här kan man kalla stark, sann kärlek. Jag gråter lika mycket varje gång jag ser filmen och jag kan göra det om och om igen. Helt otroligt!
Kärlek mellan far och son som är helt obeskrivlig.

 Om tårar vore guld, så hade jag varit miljardär nu.

Jag önskar att jag kunde leva för evigt för att finnas där för Lilleman under hela hans uppväxt och hela hans liv.
Att få uppleva hans kärlek till sitt eller sina barn i framtiden. Det vill jag så gärna göra.
Men jag tänker ofta på att jag är så gammal och redan levt över halva mitt liv.

Kommer jag att hinna uppleva och få njuta av barnbarn?

Tänker också på hur det ska gå för Jamie i skolan framöver , så han inte blir retad för att hans mamma är en gammal tant och hans pappa fortfarande är så ung.
Jag vet inte varför jag tänker så över huvud taget, men är väl rädd och vill han allt det bästa.
Jag gör allt för min älskade Lillprins och blir så ledsen när jag kommer på att min taktik i olika sammanhang kan vara så fel . När jag trodde jag gjorde allt för hans bästa. Men allt går ju att redigera och har man trott man gjort rätt som förälder , men senare får facit att det var ingen bra ide får man göra om, och hoppas ingen skada är skedd.  
Som när jag fick ett uppvaknade att jag faktiskt gör Jamie mer ledsen och att han får svårt att lita på mig när jag "smiter" ifrån honom istället för ett riktigt avsked.
Jag gjorde det av kärlek för att lindra hans smärta när jag åker. Men gud, så dumt!
Nu har jag facit och rättar till det så fort jag kan och bönar och ber att ingen skada redan skett!
Då får vi i sånt fall lappa ihop det så gott det går.
Jag gör allt för Jamie.
ALLT!
Jag lovar att jag ska göra allt för dig i hela mitt liv.
Så länge som jag lever. Lovar och svär!





1 kommentar:

  1. Hej!
    Så bra att du får lite kvalitetstid med Jamie och Linus. Att ni får rå om varandra mellan dina och Drifters spelningar. Jag tror inte att du behöver oroa dig för att Jamie skall bli retad för sin mamma, ta inte ut i förskott något som kanske inte händer. Ålder vad är det? några siffror på ett papper. Det viktiga är hur man är och hur det känns.

    SvaraRadera