lördag 12 maj 2012

Underbara mamma!

Min underbara mor åkte med Linus och Jamie hem till Lidköping igen efter studentbjudningen hemma i Tierp.
Det är så härligt och roligt att hon orkar komma hit och umgås med oss.
Det passade så otroligt bra eftersom vi spelade på Gröna Lund i Stockholm i  torsdags. Då kunde hon ju lifta med turné bussen dit och ta tåget vidare hem till Tierp.

På så vis fick vi lite tid tillsammans och Lilleman busade som aldrig förr med mormor!

Passade på att åka till trädgårdshandeln och köpte lite fina blommor att plantera ute i krukor. Efter vi var klara där körde vi direkt ut till Hjertbergs för att först luncha och sen handla mat.
Lilleman var på topp och åt massor av ungs stekt falukorv med mos. Han hade show för andra gäster och vinkade hejvilt till barn som satt och åt eller gick förbi med sina föräldrar.

Vi tog god tid på oss att äta färdigt så Jamie skulle orka att handla på ICA också.
Där fanns en varuvagn med en bil under. Ratt, tuta och säkerhets bälte var den utrustad med.
Självklart ville Lilleman åka den.
Ja, men varför inte?
Klart grabben ska köra bil när vi handlar.
Man måste ju prova sig fram hela tiden och detta var verkligen i alla fall denna gång en treumf för mig.
Gud, vad han körde skrattade, vinkade mer och skulle plocka varor själv.
Det har aldrig gått så lätt att handla hittills.
Jag blev positivt överraskad och det var lite roligt att gå där som mamma när han charmade andra kunder som mest.
Min lilla prins!
Så då var jag ju tvungen att visa min uppskattning på något vis. Jag köpte färgade pennor som han kan ha när han ritar i det fina "Jamieritblocket" som han fick av goá Berith i från Skellefteå.
Vi har ju ritat i det förut fast bara med bläck. Det är ju roligare med färg.

Jamie gillar att klappa Gizzla.

Jag köpte även en liten bytta färdig choklad pudding!!!!!

Det är nästan så jag skäms att skriva det, men varför ska han inte få smaka på en sådan?
Jag vet att mamma Erica är gottegris och jag ska ju inte göra Jamie likadan. Men någon gång måste han ju få njuta av livets godsaker.

Att se hans min och höra hans skratt när han tog första skeden var obetalbar.
Han log i hela ansiktet, blicken var lyrisk och han skrattade och ville självklart ha mer. En sked till..... och där kom skrattet.
Det var inte sista gången han fick choklad pudding ska ni veta. Oj, vad gott han tyckte det var.
Mums:)

Vi fick några dagar att mysa med mamma och mormor.
Helt underbart!

Det är lyx i tillvaron att få umgås med nära och kära och jag fullständigt ÄLSKAR DET!
Min lilla prins!

1 kommentar:

  1. Det är så roligt att läsa din blogg här. Ni har det så trivsamt. När man läser här så kommer ju minnena över en om när ens egna barn var små. En sådan härlig tid. Ta till vara varje ögonblick.
    Kram Göran

    SvaraRadera