onsdag 30 november 2011

Stads Lucian i Lidköping!

Jag coachar Stads Lucian för sjätte året i rad. Det är en super nice uppgift som jag har och det är  Lions, NLT och Scouterna som är arrangörer.
Jamie fick följa med på uttagningen när många förväntas fulla tjejer sökte till de sju platserna. Jag skrev ju om auditionen som ägde rum i oktober.
Vi repar ungefär 3 gånger i veckan och nästan 3 och en halv timme vid varje tillfälle. Tjejerna är riktigt duktiga och har god disciplin. Lyssnar och lär sig av de tips jag matar i dem för att de ska orka hela turnén sen.
Erica Sjöström från Drifters coachar Lidköpings luciatrupp inför Magisk Stjärnkväll
Här är Lucia kandidaterna 2011 och se vilka fina änglar!


Men själva kröningen och konserten i kyrkan känns ändå som det största och viktigaste framträdandet.
Jamie är med vid många tillfällen när vi repar och han är så duktig och ibland somnar han till och med gott till tonerna av Gläns över sjö och strand eller någon annan Lucia sång vi har på repertoaren.
Alla kandidaterna genom åren blir mina ÄNGLAR!
Det är svårt att släppa taget när dom ska flyga ut ur boet och klara sig själva på turnén. Men det är bara för jag verkligen gillar tjejerna och deras förmåga att vara en team player och kompis.

Detta är ett grymt ensemble år och jag är väldigt stolt.
Stolt över att få chansen att repetera ligan och även för att dom är så otroligt snabblärda och duktiga på att sjunga. Det är rena rama fröjden att få lyssna och njuta till deras röster. Själv spelar jag detta år när självaste kröningen är. Jag är i Hedemora och spelar upp till dans då hos Tommy Ande`r och hans publik i parken. Så snacka om att jag kommer att vara nervös när jag inte är mina änglar nära och kan stötta i och ackompanjera dom i kyrkan. Men samtidigt vet jag ju att dom är så pass duktiga och professionella att det kommer att vara en lätt match för dom.
Sprida ljus och glädje i Guds hus är deras uppgift, sen om det blir fel någonstans i sången spelar ingen roll. Jag vet också att arrangemangen sitter som en smäck, så det kommer heller inte att ske några fel i deras framträdande.
Vi har alltid så kul när vi repeterar. Fika stund är också viktigt så dom orkar med......

Hanna hjälpte till med Jamie när mamma blandade saft!


Jamie fick vara med i tidningen NLT (Nya Lidköpings Tidning) när dom hälsade på kandidaterna när vi repeterade.
Så han har blivit en riktig lins lus den rackarn!
Kunde tyvärr inte rotera bilden !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar