tisdag 8 april 2014

Kulpost från underbara Mormor!

Att Jamie gillar att få post är det ingen tvekan om. 
Sen kan det ibland vara humöret som bestämmer om han tyckte det var bra post just då.
Han har alltid tyckt det är spännande att få riva upp kuvertet och att någon av Linus eller jag läser om där finns något brev.

Denna gång var det gulliga mormor som skickat en hälsning.
Som vanligt sitter jag där med gråten i halsen och tårarna som fyller ögonen, trots att jag försöker hålla tillbaka mina känslor när jag läser högt för Jamie.
Jag vet, jag är känslig men det är liksom en sådan fin gest från den som tänker på Jamie och tar sig tid att skriva en rad. Sen är det ju lite speciellt så klart när mamma pratar eller skriver till Jamie.

Jag kan inte rå för det. 
Men jag är ju så glad i att hon orkar klänga sig fast i livets sköra tråd så gott hon kan.
Hon ger sig inte i första taget och hon är fantastisk som kämpat så många år.
Jag är så glad i att hon får uppleva Lilleman och hur han växer och utvecklas.

Jamie vet att mormor är sjuk och det har han till och med berättat för fröken Eva på dagis.
Sen att han inte vet vad det innebär är en annan sak. Men han vet att mormor är sjuk.

Han säger ofta att han älskar mormor och morfar, och farmor och farfar. 
Å´det som är så härligt är att han vet vad han säger och vad det betyder.
Underbara lilla kärleksfulla kille.

Han gör så många av oss glada.
Tänk så mycket jag älskar honom tillbaka. Han ger mig så mycket styrka att ta med sig genom livets svåra stunder. Han stärker hela mig.

I alla fall så kom det brev från mormor med mycket kärlek i.
Ett vykort med valpar på där hon skriver så här.


Sen självklart skämmer hon bort honom med en present :)
En jätte fin Emil pluska med hela 50 kr i också.
Pengar , Pengar sa Jamie.
Det har han förstått att det är bra grejer det! Det är nog Pippi Långstrump som lärt honom att pengar är bra att ha.

Han gillar att ha en peng med sig om vi ska handla så han kan få betala något.
Det är som inte lika viktigt att man köper något först. Ja, liksom att välja ut något, eller någon liten godis. Utan det är själva betalningen , att få lämna pengen som är viktgig just nu.
Är det inte gulligt så säg.

Mormor gjorde honom glad och i morgon när dom kommer för att hälsa på kommer han att bli gladare. 
Tack snälla söta du för KULPOSTEN mormor. 

Skojigt med Kulpost!



Jamie undrade varför mamma grät när jag läste kortet från mormor. Jag förklarade att jag inte var ledsen….bara rörd:)

Det låg en hel femtio lapp i plånboken. Pengar pengar ropade Jamie!
Nu vill han ha sina pengar med när vi åker och handlar. Han gillar att lämna fram pengen till expediten.

1 kommentar:

  1. Hej Erica! Oj va längesen jag dansade efter er. Är inte ute så mycket nuförtiden men åker Birka ganska mycket och där är tyvärr ej ni. Va kul att läsa om lilla Jamie. Vad stor han blivit och söt. Jag tycker han verkar vara en helt normal treåring som håller på att lära sig vad som är rätt och fel. Det är ju där som er roll kommer in som mamma och pappa. och visa det. Hur ska han annars veta. Ni verkar vara en kärleksfull familj som njuter av varandra. Kram kram och ha det bäst. Hälsningar från ninni a

    SvaraRadera