tisdag 2 juli 2013

Midsommar !

Åh, du sköna sommar!
Jag älskar sommar och sol för det är då jag mår som bäst.
Det är så underbart att kunna vara lite lättare klädd och busa med Jamie på gården.
Å´som vi har busat nu under min semester.
Jag har inte åkt utanför gården en enda gång förutom när hela familjen handlade inför midsommar.
Precis som värsta bondmoran så har jag bara tagit hand om det här hemma.
Inget smink och knappt kammat håret.
Jo, på självaste midsommar afton fick jag allt kamma till en liten fläta och hade fin klänning.

Ni kan inte ens ana vad skönt det har varit och att man fått "slappa" till sig ordentligt med set.
Men slappa på latsidan har inte gått.
Jag har varit lektant precis hela tiden och det har varit så in i bomben kul.
På heltid busat med Jamie.
Vi har hoppat i sängen, lekt med djur och gubbar, spelat trummor så öronen nästan trillat av, spelat på flygeln, läst böcker, målat , pysslat, badat, gungat, lekt i sandlådan, cyklat,  gått i skogen, lekt i bilen och tutat, skjutit med vattenpistol, lekt på traktorn, busat med Gizzla och såååååå mycket mer.

Midsommarhelgen firade vi tillsammans med släkten på både min och Linus sida.
Jamie hade nästan alla hos sig och det gillade han. Men han går undan och vill vara lite för sig själv ibland när det blir för mycket.
Med all rätt!
Mormor, morfar, farmor, farfar, faster Lovisa med Andreas, kusin Casper med mamma Sofia och pappa Victor, kusin Hanna och kompisen Matilda, Stellan, Lena, Caroline och Kent firade aftonen tillsammans med oss här i torpet.

Det har varit riktigt kul och mysigt.
Massor med god mat, musik, tävlingar och den sedvanliga ringdansen kring Midsommar stången.
Ja, man kan inte säga mer än att det var vansinnigt kul att umgås med alla men samtidigt så fattades några saknade släktingar, som min älskade syster och moster. Men dom firar på annat håll och det måste man förstå.

Vi får ses vid annat tillfälle så klart!

Tack alla som gjorde den här helgen oförglömlig för oss och nu är det bara så himla tomt och tyst förutom Jamies bus i stugan.

Uppdaterar detta inlägg med bilder senare......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar