måndag 8 juli 2013

Englands weekend!

Jag fick ju en kombinerad mors och födelsedagspresent av Linus och Jamie,  i form av en London tripp.
Så mamma och pappa kom till oss igen för att vara barnvakt åt Lilleman, från i tisdags till fredag morgon. 
Vi åkte alltså till London i tisdags och kom hem torsdag natt. 

Vilken underbar tripp vi fick med shopping, pub besök, och mys. 
Det behövdes kan jag säga. 
Jag tog med mig stora shopping pluskan också, så här sparades det inte in på någonting. 

Jag blir bara så förskräckt av hur skitigt dom har det och vilken standard det är på hotellen liksom. 
Vi lade ändå till extra pengar för att få ett hyfsat hotell, men jag blev besviken ändå. 
Linus som åker rätt ofta till London ändå på fotbollsresor tyckte att det var ett rätt bra rum vi fick. 
Hjälp !
Så åker jag dit igen blir det till att lägga ännu mer extra så man kan få det lite finare i alla fall. 
Jag är inte den som är den annars, men detta var lite väl faktiskt.
Jag minns tillbaka när vi var på skolresa i England när jag gick och studerade musik på Bollnäs Folkhögskola. 
Då fick nästan alla lopp bett från vägg lössen på hotellet. Vi fick byta hotell dagen efter. 

Nu är det ju ändå 2013 och jag kan inte fatta att hygien inte är bättre . På eftermiddagen står det stora högar med sop påsar utanför varje hus, som förmodligen hämtas upp på kvällen. 
Så trots att det är så underbart vackra hus och en fin stad så blir det som en soptipp mitt i allt. 
Sen el och avlopps dragningar som är hej kom och hjälp mig utanför husfasaden. 
Nej, nu känner jag att jag är orättvis mot våra medmänniskor. Förlåt!
Nog om detta! 
Vi hade det super bra trots rummet, och man är ju inte där någonting förutom när man ska sova. 

Vi shoppade en hel dag och vi köpte en stor resväska där som vi fyllde med våra fynd. 
Det tänkte vi redan på innan så den var in checkad med 20 kg i vikt om vi ville. 
När vi vägde den på flygplatsen så var vi uppe i 13 kg. 
Bra jobbat va?

Det är så betydelsefullt att få göra någonting på tu man hand och vi önkar att vi kunnat ta vara på varandra mycket mer. 
Men det är ju svårt när vi är ensamma här hemma i Lidköping. 
Vi har ingen släkt som bor nära varken jag eller lInus. 
Så när ett sådant här tillfälle ges är det bara att köra utan att tänka efter först. 

Vi har ibland saknat att bara kunna gå iväg på bio eller besöka en mysig restaurang. Det har vi inte gjort sedan Jamie föddes. 
Men herre gud, Jamie är ändå det underbaraste, finaste och helt sanslösaste som hänt oss. Så det går ingen nöd på oss. 
Vi njuter ju av vår familje tillvaro och Jamie är det finaste som finns. 
Inget kan bli högre i livet än när Jamie kom till världen. 

Mamma och pappa hade haft det så trevligt med Lilleman dessa dagar och han skötte sig perfekt mot mormor och morfar. 
Det var betydelsefullt för både mig och Lilleman att mamma orkade med och tyckte det var så kul och mysigt att få rå om honom lite för sig själv. 
Att mormor och morfar fick mysa och busa som dom ville. 
Det gjorde Jamie gott!

Vi  shoppade loss ordentligt till Jamie med och han fick massor av leksaker från Disney butiken vi hittade. 
Vi köpte leksaker från alla filmer som Jamie älskar att se på just nu. Ja, nästan alla i alla fall. 
Jag själv befann mig som i ett rus när jag virvlade omkring och bara såg alla dessa härliga figurer, kläder , leksaker och allt som har med Disney att göra. Vilken fröjd för ögat för den som är 
Vi började ju från Piccadilly Circus och gick så långt vi orkade på Oxford street i affär efter affär. 
Jag är mäkta imponerad av Linus som höll mitt shopping tempo som om det inte vore nått alls :)
Men vi stannade ju emellanåt på en mysig pub, så Linus kunde få vattna på med en öl. Det var han minst sagt värd. 
Som jag sa hade vi stora plånboken med och det var kul att kunna köpa sig det som man såg och tyckte om. 

Det var skönt att komma iväg för en stund, men underbart att komma hem sen till älskade Jamie. 
Jag saknade honom från första sekund när vi lämnade stugan för att åka mot flygplatsen. 
Mamma och pappa höll sig vakna tills vi kom hem torsdag natt så vi kunde få sova bredvid Jamie. 
Vi köpte parfym till dom som tack för hjälpen och dom verkade gilla sina nya dofter! 

Det var underbart att få krypa ner till kojs och få "snuffa" lite på Jamies kinder och han kände i sömnen att nu är pappa och mamma hemma. 
Han lade ut armarna åt varsitt håll och kände på mitt och Linus öra samtidigt!
Jamie använder ju våra öron och snuttar med istället för snuttefilt..... :)
Det är oftast mysigt , men när han har svårt att somna är det olidligt. Då drar han så hårt och klämmer så öronen blir ömma ordentligt. 
Ibland när jag varit längre på turné så brukar Linus ringa och säga ..
-Nej, nu får du komma hem för mina öron är helt förstörda. Nu är det din tur att bli söndergnuggad!!!
Lite komiskt , men sant!

Nu får vi längta tills nästa tripp, men det är med hela familjen och Linus familjer från Eskilstuna. 
I julas fick Linus, Viktor och Lovisa med respektive och barn ett besök på Kolmårdens djurpark tillsammans med Anette och Peter ( farmor och farfar). 
Det ska bli underbart och spännande. 
Helt fantastiskt att få rå om alla med upplevelser och spa. 
Vi längtar som tokar tills semestern och detta besök. 
Innan dess ska jag njuta av sommarens spelningar och lediga veckodagar här hemma. 


Linus är nöjd över att vi tar en paus i från shoppingen!
Kaffet var sådär, men man vaknade till i alla fall..










Jamie Olivers nya hak!
Ännu ett Pubstopp......














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar