torsdag 14 mars 2013

Lugn förmiddag!

Det är ändå rätt lugnt idag när vi har "Jamie och mamma dag".
Han är inte riktigt sig lik och inte riktigt på humör. Men vi slåss inte och har inte hunnit att skrika till varandra än.
Inväntar att försöka få på oss kläder och gå ut och leka i den fina vädret.
Men just nu ville han se Bamse på tv:n och självklart får han det.
Sen när han tröttnat så kan vi bege oss ut på en promenad i skogen eller bara vara på gården och busa.
Vi får se vad som faller lilla Herr Trotsig på läppen!
Lilleman har fått ett nytt namn de här dagarna och det är Herr Trots!
Det tycker jag passar in som pricken över i:et!

Min älskade mamma ringde upp mig så fort jag lagt ut inlägget om Jamies trots och "peppade" mig till tusen.
Hon är en klippa och vet precis vad hon ska säga för att lugna mig.
Barn är inte alltid en dans på rosor och det hör till med trots i utvecklingen. Men det får ju absolut inte gå för långt så han får övertaget.
Han får ju absolut inte fortsätta vara hårdhänt. Så man måste vara bestämd på rätt sätt.
Det gör ju bara så ont i hjärtat att behöva höja rösten och vara bestämd , men det är ett måste. Annars går det inte bra.

Vi älskar ju våra barn ändå trots att man tycker att dom beter sig som  ett "monster" någon gång.
Sån´t är livet.
Man gör allt för de små och då blir det en chock när man får det här tillbaka.
Men det ordnar sig och det kommer att gå över, men man måste ha tålamod för det är inte lätt.
Jag fullständigt älskar min familj och skulle aldrig skada någon på något vis. Det är bara det att jag tror att Jamie blir skadad av att jag måste höja rösten eller hålla hans arm så han inte kan slå mig.

Jag är stärkt av min mors fina samtal och höjden av Lycka är mina föräldrar och min syster, min släkt, Linus släkt och min egen familj som jag avgudar!

Total Lycka är att få kärlek och råd när man behöver det som mest.
Precis som nu.


Tack Mamma för att du är så fin, och så underbar! Du är Guld värd. 

1 kommentar: