söndag 14 oktober 2012

Moped gänget rullade in på gården!

Denna lilla blogg story skrev jag för några veckor sedan, men har inte lagt ut den än för att jag inte fått mina bilder än. Nu publicerar jag den ändå och så uppdaterar jag med bilder så fort som möjligt!!!

Stellan (Drifters) dundrade in på gården med hela sitt moped gäng i klubben som ännu inte har något namn spikat. Det finns massor av förslag på vad klubben kan heta , men inget är klubbat klart. Så i skrivande stund vet jag inte vad dom heter.
Det är underbara och roliga människor som vi känner som har bildat den här klubben, och köpt varsin moped för att få vara med.
Nästan alla har jätte fina veteraner och den äldsta får naturligtvis köra först i ledet och den som har nyast modell åker självklart sist.
Med roliga hjälmar, ett glatt humör och ett mål för varje utflykt så drar dom iväg runt Lidköpings vägarna.
Det går inte att beskriva i ord hur mysigt dom verkar ha det, och Linus och jag kommer att köpa en moppe och försöka få bli medlemmar i just denna klubb.
Vi kan ju åka med varannan gång liksom. Ena gången så drar jag iväg och Linus den andra så behöver vi varken två mopeder eller barnvakt.

I alla fulla fall så förberedde vi go fika här hemma. Jag bakade ananas paj som är så god med vaniljglass till. Men råkade ju ha i lite för mycket bakpulver tyvärr men det gick bra ändå som tur var.
Jag som normalt är en hejare faktiskt på att baka paj.
En av mina drömmar i framtiden är att ha ett "pajfik" med massor av musik underhållning. Ett litet mysigt ställe.......
Men det får vara en dröm.....

Solen värmde denna dag och vi väntade hemma på att mopederna skulle anlända.
När vi hörde motor ljudet sprang vi ner på parkeringen och mötte dom. Stellan, Lena, Kent, Caroline, Robban, Johan, och Jan var med. Annars brukar även Lennart och Irené också vara med men tyvärr inte denna gång.
Vi kollade in deras fantastiska vrålåk, och snackade lite om var dom åkt förut och sånt där.
Sen gick vi lite husa syn och Linus visade det han än så länge snickrat på terrassen. Den är grymt fin och faktiskt snart helt färdig.

Vi dukade upp fikat och satt ute och njöt av mysigt sällskap, gott fika och solen.
Det enda som störde oss var dom förbaskade getingarna. Det är så synd att dom är så ettriga bara och inte kan låta en va, utan man ska behöva vifta och springa en mil bara för att bli dom kvitt.
Otäcka djur, men dom måste väl finnas för naturens liv antar jag. Annars är dom rätt onödiga.

Jamie tyckte det var jätte roligt med besök och han var mäkta imponerad av mopederna.
Vi får väl se om dom kommer och hälsar på oss flera gånger framöver. Kanske nästa sommar, för nu är väl säsongen snart slut. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar