fredag 2 mars 2012

Premiär för Jamie hos barnvakt!

För två veckor sen var det dags att lämna Jamie hos en barnvakt. Det var förstå gången på nästan elva månader som vi inte fick ihop våra arbets scheman, utan att det krockade.
Det blev ett faktum att vi var tvungna att lämna honom och vi ringde våra vänner i Vinninga.
Frida och Jimmy var lediga så det gick bra.

Det var en fredag och Linus hade lång arbetsdag.
Snacka om att jag var nervös när jag packade Jamies väska  full med kläder, leksaker, blöjor och mat.
Eftersom det var fullt med snö och solen lyste ryckte jag med mig hans pulka som han fick av mormor och morfar i Julklapp.

Jag visste att det skulle bli bra för Jamie hemma hos familjen Peterson eftersom både Olivia och William kan leka med Jamie trots att de är "stora barn" !
När jag fått in allt i bilen och åker iväg mot Vinninga får jag en klump i halsen. Hur ska jag kunna bara lämna honom där och åka ifrån honom. Hjälp!
Hur gör man sådant på ett bra sett?
Oj Oj Oj, vad oron stiger i kroppen.
Hjärtat bultade så hårt att jag höll på att kräkas.

Väl framme så blev vi så varmt välkomnade av hela familjen.
Vi fikade och pratade en liten stund samtidigt som Jamie fick känna av atmosfären lite grann. Sen började barnen att leka och jag smet ut efter att ha pussat på min älskade lill prins.
När jag satte mig i bilen för att åka till bussen i Råda knöt det sig i magen.
Jag grät hela vägen in till stan.
Man känner sig så hemsk och elak när man lämnar sitt barn och detta var första gången.
Trots att man vet att han kommer att klara det här bättre än mig så kändes det fruktansvärt.

Jag messade Frida flera gånger och kollade läget. Han var ledsen och åt dåligt men det gick bra. Hon skickade bilder till mig så jag fick se hur han hade det.

William och Olivia har länge tjatat om ett lilla syskon till familjen så dom såg fram emot att få låna Jamie.

Men när dagen gått och det var dags för Linus att snart komma dit för att hämta hem Lilleman hade William sagt att han inte ville ha ett syskon längre!!!!
Haha..... :)
Så kan det gå.
Men trots detta tog dom emot Jamie igen på tisdagen veckan efter då jag spelade i Örebro och Linus jobbade på som vanligt.
Tack snälla ni för att ni ställde upp trots att han var kinkig och ledsen.

Vi behövde ha barnvakt en fredag till, men för att inte slita på samma vänner och se till att dom inte vill träffa oss mer så hörde vi med Caroline. Hon är helt underbar med barn och så himla cool. Hon passade ju Jamie när jag var hos Henrik Sethsson, (vår producent) när jag skulle jobba i studion.
Jamie var lika kinkig då tyvärr, men det gick bra ändå.
Caroline jobbar ju mycket på dagis i Lidköping just nu, så hon är nog van med barn som blir jätte ledsna och måste tröstas massor.
Hoppas verkligen att han blir van sen att vara ifrån oss. Med tanke på att han ska börja på dagis framöver.
Allt ordnar sig säkert till slut. 

Hela familjen är er evigt tacksamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar