tisdag 20 mars 2012

Lek hos Nore!

I torsdags så blev vi bjudna på bus och lek hemma hos Nore. 
Ett av barnen av barnaskaran i föräldrar gruppen som vi är med i. 
Det blev nästan hela gruppen som kom för att träffas. 
Barnen fick ses och lattja till det och vi mammor skvallrade och fikade GO FIKA!
Det var fika på hög nivå och så ljuvligt gott det var. Emma, Nores mamma hade bakat choklad brownies med grädde dagen till ära. Det var ju Internationella Kvinnodagen. 

Jamie sov precis innan vi skulle åka så vi kom iväg lite sent. När vi kom fram var det fullt ös på gänget. 
Jamie hasade sig fram och var i sitt esse bland dom andra. Alla barnen är ju så himla mysiga och trots att jag och Jamie inte kan vara med på så mycket träffar så känner vi oss varmt välkomna av alla. 
Vilka fina personer som vi fått lära känna och jag ser fram emot mycket med bus framöver också. 
När barnen fikade lite mellan mål så var Jamie inte alls blyg, och tog sig friheten att prov smaka från allas matsäck! 
Undrar vem han ärvt det av... :)
Nore gillar att bli fotad och är alltid lika glad!


Det var en fröjd för ögat att se alla barnens utveckling och lilla Tage han går redan. Så häftigt det var att se alltså!
Det ska bli så kul när Jamie också börjar springa omkring. Längtar!















Han började klättra upp på några av Nores möbler och det var allt första gången. Så nu gäller det att se upp här hemma. Vi måste snabbt fixa staket och grindar till trappan och loftet. 
I veckan blir det nog IKEA, samt Byggvaror här i Lidköping för att köpa plexiglas skydd till staketet uppe på loftet. 


Jag berättade för Linus att Jamie börjat kunna ta sig uppåt på möbler i rätt höjd. Så vi har rätt bråttom att säkra hemmet på bästa sätt nu. 
I lördags ringde Linus när jag var på turné och berättade att han hittade Lilleman två steg upp i trappan. 
Herre gud! 
Så nu springer man efter honom här hemma som en galning. 
Ni skulle se :) 
Prinsessan Matilda!

Ja, du milde vilken syn!
Vi satte barnen i soffan......
Det blev värre än en hönsgård när ungarna for runt i soffan och skrattade och alla vi mammor försökte rätta till dom igen. 
Jag skrattade så jag nästan kissade ner mig. 
Skojigt värre, och sådana tillfällen är ju så energi laddade att man mår gott länge på bara minnena från dom. 
Tage som går omkring......
Alla vill leka med samma sak så klart.... :)
¨







Nore och Jamie glada i soffan! Vink , vink...


Tage vill prata i telefonen.....

Är det ok om jag smakar på dina morötter?

Ja, nu är det alla på en gång. Smile.....
Nu är Melvin trött efter en hel eftermiddag med bus!

1 kommentar: