tisdag 17 januari 2012

Första gigget utan familjen!

Första spelningen utan familjen gick bra trots att jag var lite disträ. Man hade ju självklart tankarna hemma också samtidigt som jag faktiskt skötte mitt jobb. Publiken var grymt trevlig på Mälarsalen och det hjälpte mig massor. 
Det värsta problemet skapade jag själv!
Naturligtvis glömde jag bröst pumpen hemma........Aj aj aj! Typiskt. 
Har ju trappat ner amningen lite grann och ammat Jamie morgon , kväll och natt. Men han har ätit mat, mellanmål och annat under dagarna. 
Så det blev en chock för"tuttarna" att inte få mjölkas... :)
Jag fick försöka så gott jag kunde under varmvatten, men det hjälptes inte. 
Jag som älskar människor och vill gärna kramas våndades när det blev paus och när kvällen var slut. 
För tuttarna var så spända och stora som meloner och värkte ordentligt, så alla kramar blev som en mardröm. Jag fick bita ihop! 
Själva kramarna i sig var ju trevliga som vanligt, men det gjorde så ont att det snurrade i huvudet och jag såg stjärnor. 
Brösten växte till och med på sidorna och jag tänkte att detta är inte sant. 
Många betalar dyrt för de brösten jag skapade. Finns det större än D kupa så hade jag det!
En sak som är säker. Känns det så här med silikon så kommer jag aldrig att skaffa det. 
Stenhård och orörlig kan inte vara varken trevligt eller kännas naturligt. 

När vi reste hem från Stockholm våndades jag hela resan. 
Det ilade konstant och dunkade och spände och sen kom febern på besök. 
Det var så otrevligt och jobbigt. Hur kunde jag vara så dum att tro att det ordnar sig ändå?

Jag fick mig en läxa och faktum är att jag fick mjölkstockning. 
Jag kommer aldrig att göra om detta!
Så fort jag kom hem lade jag mig i sängen och Jamie hade längtat efter att få amma. Så han kände direkt att mamma var bredvid och i sömnen började han liksom leta med munnen i luften efter mat!
Han liksom andades som en fisk efter bröstet. Det såg rätt roligt ut. 
Han var min räddande ängel.
Som vanligt....

Jamie skötte sig exemplariskt hela dagen hemma med pappa. Det var bara natten som blev jobbig för honom. Då han hade riktigt svårt att sova och höll Linus vaken. 
Men det kommer att gå bra framöver och inget att oroa sig för. 
Jamie är en fighter. 


3 kommentarer:

  1. Vad stor han har blivit.
    Vad kul det var att höra ditt vinterprogram i Radio Skaraborg för ett tag sen!
    Ha en forsatt bra dag// kram Barbro

    SvaraRadera
  2. Kan tänka mej att du hade rätt ont under kvällen.
    Men nu har du iaf lärt dej en läxa att komma ihåg pumpen. =)


    Va stor eran lille kille har blivit.

    Ha de gött
    Kramar Cattis

    SvaraRadera
  3. Snygg blogg du har.

    Spana gärna in min om du vill

    Mvh Jossan

    SvaraRadera