onsdag 7 december 2011

Välkommen vinter!

Härom dagen när jag åkte hem från Lucia repet i stan så var det snö och vinter.
Nu när snön kommit så är det rätt skönt ändå för allt blir ljusare. Sen för varje vinterdag som går kommer vi närmre sommaren som jag längtar till.

Det som ska bli så roligt i vinter är att kunna dra Jamie i pulka och busa. Det ska bli riktigt skoj det. Busigt värre kommer det att bli här hemma på gården. Det är en sak som är säker.
När jag själv var liten tog pappa eller morfar med oss på snöskoter. Vi hade en liten vit Yamaha kommer jag ihåg, och det var så kul att köra. Man blev kall om näsan och vi värmde oss med varm choklad ute i det fria. Hel ylle mysigt!
Så vill jag att Jamie ska få det. Massor med mysiga dagar och upplevelser. Vi har ingen skoter men han är ju ändå för liten för det om man inte har kärra förstås.

Vi har planer på att köpa en släde åt Gizzla som Jamie kan åka i. Då kan hon springa på våran äng i snön till en början och sen kanske till och med i skogen. Hur underbart skulle inte det vara på en skala?

Blir det bara snö ordentligt så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar