måndag 19 oktober 2015

Skogspromenad och gofika!


Det har varit några underbara dagar med sol här i oktober.
Måste ju vara den finaste höstmånaden ever <3
Jamie och jag gillar att vara mycket i skogen och busa.
Jag har haft det riktigt tuff med jobb och att kombinera skolan med Drifters.
Det har varit en stressig tid ett tag med massor av arbete och det har inkräktat på min heliga tid med familjen.

Jamie och jag behövde få lite energi , så när vi var ensamma hemma hade vi turen att få bra väder som på beställning.
Vi packade ryggväskan med Nicke Nyfiken bok, saft, bullar, frukt och kaffe.
Tog på oss bra med kläder för att kunna fika ute i naturen.
Vilken mysig stund vi fick.
Vi gick en bit in i skogen där vi brukar gå och där det var som mest sol stannade vi för en sagostund.
Jag läste och vi skrattade och busade eftersom Jamie tyckte att Nicke Nyfiken skulle heta Nicke Nyfisen!
Det är ju så otroligt gott med fika ute i det fria och andas in frisk luft.
Vilken energi påfyllning att komma ut så här.
Jag är så glad i att vi bor som vi gör mitt ute i skogen, bland djur , bär och svamp.
Det värsta är att dom förmodligen ska hugga ner rätt mycket av just "vår" skog!
Det är ju inte våran men det känns nästan så .)

Det kom en nyckelpiga som satte sig på min hand och vi tittade och pratade lite med den innan vi släppte ner den i lingonriset igen.

Det var så gott med kaffet och mysigt med sagan,, men det blev dax att gå hem.
Gizzla som sprungit massor och njutit av att få lukta efter djur, sprungit efter pinnar som vi kastat och tiggt efter bullan när vi fikade var rätt nöjd hon med.
Så vi packade ihop och gick hemåt.
Jag blir så otroligt glad av dessa underbara stunder med Lilleman på tu man hand.
Det är det som är ger krydda i livet!
Jag är så tacksam över att få vara mamma till just Jamie.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar