torsdag 23 april 2015

Jamie 4 år!

Tiden går fort när man har det bra sägs det ju.
Jag kan bara hålla med!
Lilleman växer och börjar bli stora killen och han har börjat att säga så själv med.
Det är en fantastisk att umgås och kunna göra saker tillsammans.
Här hemma har vi ett busigt hem och vi leker och stojar och försöker vara delaktiga i leken så mycket det går.

Den 5 april hade Jamie sin fjärde födelsedag.
Ninja tårta, paket, överraskningar och besök av farmor och farfar bestod dagen av.
Jag hade klämdag mitt i turnén på påskafton och även om det var dagen före Jamies födelsedag så sa vi till honom att det var då han fyllde år.
Så jag kunde fira tillsammans och att han kände att jag var hemma.

Jag kom hem vid 06.00 tiden på morgonen efter spelningen med Drifters så att gå upp 7.30 väcka Jamie med Må han Leva sång, frukostbricka och några paket kändes lite grusigt i ögonen.
Men det var ju ändå JAMIES födelsedag och det kan man ju inte missa bara för att ,man varit uppe och jobbat natt.

Det var roligt att se när han tyckte vi väckte honom alldeles förtidigt.
Han drog täcket över sig och ville sova vidare.
Men vi var envisa och sjöng.
På brickan väntade spännande paket som han inte alls orkade med.
Men tillslut så satte han sig upp och fick sin varma mjölk som han tycker om och öppnade lite presenter.

Vi gjorde frukost och det är ju så fantastiskt gott att äta frukost med tillsammans med underbart sällskap.
Annette och Peter är alltid så härliga och det är så mysigt att få rå om varandra.
Det blir ju inte så ofta vi ses så dom tillfällena vi får är så mycket värda för oss och Jamie.
Lättsammare personer får man leta efter. Det finns aldrig några problem och det finns aldrig sura miner.
Jag är verkligen bortskämd som får ta plats i deras liv.

Morfar Rolle hade varit här och firat Jamie före eftersom han följde med vännerna Anders och Carola på solsemester. En välbehövlig resa för pappa.
Jag unnar honom allt han orkar ta sig för, han behöver det verkligen.

Jamie fick presenter av vänner som vi har i Drifters världen och det är så himla snällt av er. Ni är fantastiska.
Det blev en hel del prylar att försöka få in i hans redan fullproppade rum.
Jag försöker ju rensa bland hans leksaker som han växt ifrån , men det finns inte en chans att jag klarar det!
Han har rå koll på allt och undrar direkt vart hans saker är.
Då är det bara att pallra sig ut till ladan och hämta in det igen :)
Så nu börjar hans rum likna ett lager.
Är det någon som har tips om hur ni gjorde med sånt så är det välkommet <3

Ninja dräkt från morfar, turtles gubbe med motorcykel av kusin Casper, upplevelse på Eskilstuna zoo med Dinosaurier av farmor och farfar, transformers av moster Anneli med familj, böcker och spel av Ola och Hanna, kläder av Anders och Ingegärd, pengar av släkt, pall av Göran med familj, dino bok av Miriam med familj, fotbolls skor och fotboll av mamma och pappa och lego från Kent och Margareta....jag kan nog fortsätta hela dagen och skriva allt han fick. Ni är makalösa!

Vi har ett träd efter vägen 44:an mellan våran lilla gård och in till stan!
Det är väldigt speciellt för Jamie kallar det för Nalle Puhs träd.
När han var mindre och det var jätte jobbigt att åka till förskolan så såg vi fram att åka förbi trädet och ropa på Nalle Puh.
Då blev Jamie lite gladare igen.
Små grejer som blir viktiga.
Så jag åkte iväg en stund mitt på dagen och gömde paket vid trädet.
Sen ringde jag in till stugan och sa att jag var Nalle Puh och frågade om Jamie var hemma.
Berättade att Puh har pekat till honom vid trädet , men att han inte skulle vara hemma själv ifall Jamie skulle komma till trädet.
Jamie blev glad och vi skulle genast åka och kolla.
Alla gjorde det.
Jamie blev lite blyg och fundersam när vi kom fram men vi hittade paketen och han blev så klart glad.

Ja, så tokiga är vi. 

Vi gick på promenad i skogen och busade lite innan det blev dax att grilla lite korv.
Mysigt värre.

Tårta och go middag stod på schemat och allt blev så himla lyckat.
Vi hade även pysslat i matrummet med ballonger och flaggor dagen till ära.
Jamie var glad och hade roligt och det var ju självklart det viktigaste på hans dag. Även om det var en dag för tidigt.

Vi pysslade med pärlor, sjöng, läste saga, busade med ballongerna, målade ägg till middagen och massor av skoj hela dagen.
Jamies dag skulle ju vara fokus på Jamie så klart. Fast egentligen är det ju det alltid!

På måndagen när vi kom till förskolan satt flaggan uppe utanför dörren.
Sen firade klassen Jamie med sång och fotografering. Det är så uppskattat och skojigt att dom gör det så fint för barnen.
Förskolan är ju helt fantastisk och vi är så himla tacksamma över att Jamie har fått det så bra på skolan.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar