torsdag 27 februari 2014

Vi fick hem KULPOST!

Igår när Linus kom hem från jobbet så blev Jamie så himla glad i vanlig ordning.
Det är en fantastisk känsla att bli bemött med så mycket kärlek av en sådan liten person.
Det är så mycket känslor som bor i kroppen och att se den blicken i Jamies ögon när pappa kommer hem, är obetalbar.
Han springer med öppen famn mot Linus så fort att benen knappt bär.
När dom möts lyfter Linus upp Lilleman och sen kommer den där härliga pussen och Jamie skriker Pappa!

Titta Jamie! Du har fått post!
Linus håller upp ett stort brunt kuvert och säger igen att det är till dig Jamie!
Jamie tar brevet och och är lyrisk samtidigt som han inte riktigt vet vad han ska göra.

Open, open! Ropar han :)
Jag tar kuvertet och river upp det, tar fram en jätte härlig turkos mössa med en älg på.
Så himla fiffigt, och vad söt den var.
Vi är ju mycket ute i skogen och luffsar så Jamie kommer att matcha skogen med högsta poäng nästa skogspromenad.

Vi läser på ett kort som också fanns i brevet och det var från härliga och mysiga Berith uppöver landet.
Jag blir så lycklig hela jag när mina vänner runtomkring i Sveriges Folkets Parker skänker Jamie en tanke och undrar hur han har det.
Vad fina ni är därute, fantastiska människor!
Personer som jag har turen att lära känna genom mitt yrke som dansbandssångerska.
Tack snälla söta Berith och alla ni andra förstås.

Jag är så bortskämd av alla ni som gillar Drifters med vänskap och kärlek. 
Tack Tack! 

Men det var inte bara Jamie som fick "kul" post. Vi brukar säga kul post åt allt som inte är räkningar eller reklam.
Det är ju så mycket skojigare med sådana brev och avier än räkningar så klart.

Nu äntligen kom avin hem. 
Den jag väntat på så länge.
Äntligen kan lillamamma hämta ut sin efterlängtade förlovnings ring.
Den vi skulle ha köpt för så längesen.
Vi gjorde ju det men tyvärr ramlade stenarna ut ur den ringen och Guldfynd där Linus köpte min underbara ring, ville inte hjälpa till. Dom sa att den hade fått en smäll och därför kunde dom inte laga den. Det skulle bli att köpa ny.
Men då sa jag att jag inte ville ha en sådan igen och behöva bli ledsen över att den också ska gå sönder, efter bara 2 års användande.

Så nu beställde jag en "vanlig" slät Schalins ring i vit guld som från igår pryder mitt finger.
En slät blir ju lättare att matcha nästa ring när det blir dax!!!!!
Den andra höll bara i knappt två år! Det är för skamligt.
Men sen köpte jag ju en ny med stenar i och från den ramlade en sten ur första veckan.
Den fick jag skicka tillbaka för att få lagad , men det blev aldrig av.
Så efter det använde jag en släkt ring som jag fått i arv. Den är från 1869.
En otroligt vacker guld ring med diamant som jag är väldigt rädd om. Men den blev perfekt i väntat på hur jag ville ha det med ring.
Vi har varit förlovade i 3 år och att det hunnit med att vara så mycket strul med ringar har inte känts så bra.

Jag åkte till Posten i turbo fart, löste ut ringen, och for lika fort hem igen.
Så nu förstår ni att jag är lika nöjd som en miljonvinnare på triss!




Sammanfattningen av detta är att det är superkul med "KULPOST".
Hela familjen blev nöjda och glada.






2 kommentarer:

  1. Vad roligt att ni gillade mössan och det syns på bilderna att jamie blev glad över posten han fick.
    Ha det så bra så länge!
    Kram Berith

    SvaraRadera
  2. Mitt namn är nans Min pojkvän och jag var nöjda så långt jag kunde berätta och jag trodde aldrig att vi skulle bryta upp. När hans kusin dog i en tragisk bilolycka åkte han tillbaka till filippinska för en vecka för att vara med sin familj. Jag kunde inte gå eftersom jag var i mitten av underhållande av staden klienter för arbete. Han verkade inte vara upprörd att jag inte kunde gå så jag lät honom vara. Nästa sak som jag vet, kopplas han med en gammal vän från gymnasiet, att han var kär i år sedan och de började ha en affär! Jag hade ingen aning om vad som pågick tills en månad efter att han kom tillbaka från Philippine.He fortsatte att se både henne och jag tills jag fångade honom testar hon en natt. Jag konfronterade honom och han berättade sanningen om vad som hände. Vi bröt upp och gick skilda vägar. Ingen av oss kämpat för vår relation. Jag var arg och beslöt att inte vara upprörd över det och bara hålla den i rörelse. Sedan efter ungefär en månad för att inte tala med honom blev jag ledsen. Jag ville att han skulle tala om för mig att han ville vara med mig och inte henne. Jag kontaktade Dr.okojie för en kärlek stava och han helt hjälpte mig! han kunde få honom att sakna mig dit han ville bli ihop igen. Han hade en hel del ånger och tyckte synd om inte kämpar för att hålla mig och för fusk i allmänhet. Han värderar vår relation så mycket mer nu och vi är tillsammans nu! Du kan också få din älskare tillbaka med hjälp av Dr.okojie kontakta honom genom hans e-post: drokojiehealinghome@gmail.com

    SvaraRadera