söndag 19 maj 2013

Drifters Festen!

Varje år arrangerar Drifters en egen dans. 
I år var det Räkfrossa med Dans och underhållning.
Det brukar bli en riktigt trevlig tillställning och det kommer dans vänner från hela landet. Vilket är super kul.
Jamie var med och stal all uppmärksamhet för att spela trummor i tid och otid för gästerna.
Till en början var det nog ganska skojigt, men jag kan tänka mig att efter ett tag så fick publiken lite ont i öronen.
Men när Jamie väl bestämt något då är det bara så. Han skulle spela trummor även om inte alla var med på noterna.

Mormor och morfar var ju med och Anders och Carola som är fina vänner till oss. Eller rättare sagt vi är ju uppväxta ihop kan man säga. Magnus Willen som jag spelade med i Manges innan min karriär i Stockholm är ju son till Anders och Carola.

Pappa och Anders har ju spelat ihop i hela deras liv i olika band. Det började i pop bandet Too Much (jag kan ev ha stavat fel ) på 60-talet sen blev det populära Ås-Anders som var ett gammeldans gäng. Dom spelade in Lp skivor och medverkade i Bosse Larssons berömda Nygammalt i Tv.
Nu spelar dom tillsammans i pappas gammeldansgäng Starkens och även som duo till fest eller dans.
En liten rolig grej att berätta om Ås-Anders är att deras första skivomslag har hamnat i en stor bok med dom värsta och fulaste skivomslagen genom tiderna!!!!!
Tillåt mig skratta lite.
det finns även på nätet ifall någon är nyfiken och vill kolla in och få ett gott skratt.
Fast egentligen tycker jag dom är rysligt fina och läckra.
Det var ju så man såg ut då!
Men man kanske inte väljer att ha våran Collie hund Ladie i en fåtölj framför musikerna. 

När Jamie fick se mormor och morfar dyka upp på festen så blev han i sitt esse och skrattade och sprang i cirklar.
Det var underbart att se.
Ja, med andra ord så blev det en lyckad helg och jag ser fram emot nästa år om vi får till det. 




2 kommentarer:

  1. Lät som nu hade en kanon trevlig helg. Synd att jag inte kunde vara där, men vem vet kanske nästa år om ni får till det.
    Saknar er! skickar några kramar till er. Puss //Johanna

    SvaraRadera