måndag 17 september 2012

Morgonkaffe innan skolan!

Sitter i lilla köket med en kopp kaffe och en rostad skivad bröd med kaviar på.
Insuper ett knippe med energi och inser att jag har det så himla bra.
Vilken underbara skola och arbetsplats jag får jobba på.
Ja, för er som inte vet är jag ju sångcoach på sidan om Drifters och har ju jobbat på Musikgymnasiet Music and Production i Skara.
Men nu när Lilleman började dagis så blev det så himla bra praktiskt att jobba i Lidköping i stället. Så slipper jag resan till Skara.
Det löste sig perfekt när min sångkollega Miriam Gindemo hörde av sig och undrade om jag inte kunde söka till De La Gardie.
Det gjorde jag och fick jobbet som sångpedagog tillsammans med Miriam och Marie. Underbara sång kollegor. Vilka tjejer alltså!
Allt blev så himla bra, och jag kör bara 50% så det är rena rama himmelriket.

Nu sover mina prinsar så gott och jag intar min ljuvliga frukost och har till och med lite egen tid så här på morgonkulan.
Jag är färdig för att åka till skolan förutom tanborstningen som är det sista jag gör innan jag sätter mig i lilla Paddan (min Nissan Micra) och drar in till stan.
Eftersom Linus är ledig ska inte Lilleman på dagis. Det är därför jag har lite tid över just nu. Det är då jag passar på att slänga ihop lite tankar och känslor och skriver ner det till er.
Annars hade det varit full rulle nu i stugan .... :)
Ska faktiskt bli lite skönt att bara styra iväg direkt till skolan och slippa stoppet på dagis och se hur ledsen Jamie blir.
Man går sönder som människa och det är slitsamt för själen med att gå igenom det här.
Men som sagt, vi tar nya tag varje gång han ska dit och vi ser ju att det börjar ljusna lite i alla fall.

Nej, mina vänner! Hoppas ni får en fantastisk dag. Jag längtar efter er allihopa.
Kom ihåg att varje person är UNIK. 
DU ÄR VÄRDEFULL. 

Med Kärlek........

3 kommentarer:

  1. Ha en fin dag finaste du<3 kram Angelica

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Erica
    Din "gamla" klasskompis Susanne här :)
    Jag får ont i magen när jag läser om dina känslor vid Jamies dagislämningar :(
    Jag är ju både mamma och förskollärare så jag känner igen mig från båda sidorna. Vad SKÖNT att det börjar vända nu för det gör ju det till slut .
    Kanske Jamie blir en riktig "dagisunge " ;)
    Jag skickar en bamsekram från Gästrikland till dig och hoppas du får en bra dag !
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Tack snälla ni!
    Men vad roligt Susanne att höra från dig. Det kommer att ordna sig till slut för Jamie på dagis. Men vägen dit är jätte jobbig för alla inblandade så klart.
    Du har ju jätte erfarenhet själv både som förälder och lärare. Har du tips får du gärna ge. Hoppas du mår fint och att livet leker. Skulle vara så kul att träffas i klassen igen.
    Kramiz Erica

    SvaraRadera