fredag 16 september 2011

Berest kille får mycket presenter!

Sitter i soffan nu på morgonen med en kopp kaffe och hela familjen är samlad. Jamie åker i gå stolen, jag Linus och Siv är i soffan, Gizzla ligger nedanför på mattan och Rutger myser på soffpallen. Vi åker på turné idag och det känns väldigt bra. Jag har hunnit dammsuga lite snabbt bara och små plockat endel. Tvätten väntar på att bli hängd.....hihi det lät tokigt!!! Hänga tvätten och sen bada Jamie så han är ren och go när vi.  Sen bara packa och hoppa in i duschen och göra sig klar. Så får det bli.

Det har varit fullt upp som vanligt. Förra veckan var vi ju på turné från onsdagen och kom hem på söndag natten. Så det rullar på.
Vi har hunnit vara iväg till Sveriges Radio i Skövde igen för att sända Ericas Dansparty. Det är ju så himla kul och intressant att få jobba lite där. Fredrik Johansson som är "min" tekniker lär mig massa om hur jag kan lägga upp programmet "påa" och "ava" och massa annat. När låtarna spelas pratar vi skit och har jätte kul. Det är bara så synd att det går så fort och att det bara är några program kvar i serien. Men sen får man komma ihåg och minnas att jag faktiskt fick förtroende för detta. Att just JAG skulle få sända radio. Ett dansbands program i hela 30 minuter en gång i veckan i en tid. Ja, det är ett minne för livet. En upplevelse av dess like och en spännande tid där jag lärt mig massor och det är ju det jag gillar. Att få utmaningar, hinder att klara av och hoppa över liksom.

Jamie fick åka till Finland två gånger under samma vecka och det var ju stort på hans turné karta. Idag blir det Säffle och sen direkt till Norge. Så nog blir han berest alltid!
Han har varit i nästan hela Norden under hans fem första månader i livet. Det är bara Danmark som fattas.
han blir så väl mottagen på varje ställe vi kommer till och det är otroligt vad mycket fina presenter han får fortfarande. Både från er , publiken och arrangörer. Som jag sagt tidigare så är vi er evigt tacksamma och alla saker och kläder används flitigt. Har fotat det mesta av gåvorna , men kanske har missat någon och hoppas att ni har överseende med det!

I tisdags blev det en heldag på resande fot i bilen till Jönköping och sen till Alingsås. Vi hade möten med Drifters och Jamie var naturligtvis med eftersom jag fortfarande ammar honom.
Klockan nio for vi från Stellan i Råda och kom hem igen när klockan var redan runt 19 tiden. Gud, vad han får flacka runt med mig, men vad ska jag göra? Det måste ju bli så.....
Han borde få medalj för att han är är så duktig. Det var bara i bilen det var livat och glatt....eller nej det var livat och ledsamt. Då orkade han inte och visade det tydligt med höga toner. Tyvärr hade jag inga hörsel proppar till dom andra som åkte med i min bil. Men alla hade tålamod, så det gick bra.
Det var så mycket den här veckan så jag glömde ju bort att åka till Anna-Clara på BVC. Jag var så himla säker på att det var nu på tisdag , men icke sa Nicke! Där gick jag bet och jag ska ringa nu och be om ursäkt och beställa ny tid.
Linus har jobbat mycket både på jobb och hemma!
Nu kan vi fira att vår diskmaskin är inkopplad. YIIPPIIIEE....... :) Det är helt fantastiskt nu när det finns så lite tid till disk och att vi är fler i familjen.
Har diskat sen 2004 här i torpet utan problem, men nu är det en befrielse! Min Linus är så jäkla bra. Det blir ordning och reda med så mycket i huset.

Nu ska Linus in till stan en snabbis och klippa sig innan vi åker iväg med Drifters. Så då får jag lämna skrivandet för denna gång och leka lite med Lilleman. Sätter in bilder på presenterna som är så fina.
Vivianne och Sune i Stockholm Kom med Bamse body och såp bubblor!

Haklapp är en väldigt bra uppfinning.

En fin tavla från arrangören på Liljekonvalje holmen i Uppsala

Angelica Svensson med familj visste att bit leksak är bra att ha.

Han är så snygg i dessa tuffa kläder.

Skellefteå gänget fixade hockey dress och annat.

Margita och Hasse kom med mätstocken. Hur bra som helst och fin.

Underbara vänner i dalarna firade Jamie med kanon bra kläder som används flitigt.

Etel tyckte att Jamie och skulle få dessa fina Dalahästar. 

Gosedjur rån en kille i Rättvik

Söta stickade skor till små fossingarna

Familjen i Odenbacken skickar hem broderad vacker födelse tavla. Gud så fin den är. 

Denna Pippi tröja och mössa använder han mycket. Oxå Från Odenbacken.

Pyjamas och strumpor går åt som smör.....

Arrangörerna i Ramshall firade Jamies 5 månaders dag när vi spelade där.
Tack tack....
Ha de gött så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar